piątek, 26 października 2012

SERNIK (prosty, szybki, tani, smaczny)

Dzisiaj padło na sernik (kończył się termin zakupionego kiedyś sera :) )
Potrzebowałam szybkiego, taniego przepisu.
Od niedawna organizuje życie w roli mamy, więc serniczek nie mógł być pracochłonny/czasochłonny.
I tak oto znalazłam ten przepis. 
Wypróbowałam - świetny, szczerze polecam! 


Przepis:
  • 1 kg sera białego zmielonego/wiaderkowego (ja miałam ser z wiaderka Pilos)
  • 5 jajek
  • 1/2 kostki margaryny
  • 1 szklanka cukru
  • cukier waniliowy
  • 1 budyń waniliowy (ja dałam 2 "dla pewności")
  • paczka biszkoptów
Wykonanie:

Przygotować tortownicę (26 cm średnicy), wyłożyć dno papierem (boków nie wykładałam niczym, ani nie smarowałam niczym). Na dnie wyłożyć biszkopty (ja miałam okrągłe).

1. Żółtka utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę
2. Dodać margarynę i dalej ucierać
(poszłam na łatwiznę - do miski wrzuciłam powyższe składniki i rozcierałam je ręką. Cukier pozostał jeszcze w kryształach kiedy zaczęłam dodawać ser. Sernik przy tym jest naprawdę pycha, więc nie ma się co za dużo "utylizować" przy rozkręcaniu).
3. Porcjami dodawać ser nie przerywając ucierania 
4. Wsypać proszek budyniowy i wymieszać
5. Białka ubić na sztywną pianę 
6. Białka delikatnie wymieszać z masą serową
7. Wylać masę serową na przygotowaną tortownicę.

Piec w temperaturze 170 stopni około 40 - 50 min. Po tym czasie piekarnik wyłączyć a sernik zostawić w nim do ostygnięcia. Można delikatnie uchylić drzwi piekarnika, żeby powolutku odparowała wilgoć.
Sernik jest lekki, puszysty, smaczny. Wg mnie bardzo tani (znam przepisy na 10 jajkach). Zaletą jest też to, że nie trzeba specjalnie przygotowywać spodu tego sernika.
Zapraszam do wypróbowania :)
Polecam.

53 komentarze:

  1. bardzo mi się spodobał, i zapisuję do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Znów trafiam na Twojego bloga;)
    Wyśmienite ciasto:)
    Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za komentarze :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię serniki, ten jest świetny: tani, prosty, lekki.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. wlasnie krecimy ten serniczek :) Wesolych Swiat

    OdpowiedzUsuń
  6. Tego szukałam! :) Ja robię właśnie ten z 10 jaj, ale szukałam czegoś "lżejszego" :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dobry, długo szukałam takiego sernika robię go już 3 raz a przepis trafił do mojego zeszytu ze sprawdzonymi daniami:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że sernik smakuje :) też często go robię.
      Ostatnio wzbogaciłam go o polewę z masy krówkowej i solonych orzeszków ziemnych (wszystko wymieszać i posmarować tym wierzch sernika) mniammm :)
      pozdrawiam

      Usuń
  8. dziękuję ślicznie za wszystkie komentarze :) sernik gorąco polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie piekę sernik z tego przepisu:) Zrobiłam podwójną porcję, bo miałam 2 wiaderka sera. Dodałam też brzoskwinie z puszki:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i jak serniczek? odpiekł się z podwójnej porcji?
      pozdrawiam

      Usuń
  10. Dziękuje za ten wspaniały i prosty przepis! Razem z moim robotem robiliśmy go niecałe 20 minut. Wyszedł przepyszny! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. wkoncy znalazłam łatwy i prosty przepis na sernik który chciałabym zrobic tylko nie wiem czy mozna do niego dodać truskawki prosze o porade (podpowiedz)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W jakiej formie te truskawki chciałaby Pani dodać? Mrożone będą mieć za dużo wody w sobie i mogą spowodować, że sernik się nie odpiecze i dodatkowo "popłynie". To jest dość delikatny sernik, nie z tych ciężkich standardowych. Polecam najpierw spróbować wersję bez owoców. Ewentualnie później można dodać owoce (nie za wiele) i dodatkowo dołożyć 1 dużą łyżkę mąki ziemniaczanej. Sama jednak nie próbowałam tego robić :)

      Usuń
    2. Dzięki za poradę po prostu chciałam sie dowiedziec bo pierwszy raz bede robic sernik.Póki co robie wersje sernika rodzinną podobno łatwa i też przeważnie wychodzi,a ten sernik chciałabym zrobić w tortownicy i pewnie zrezygnuje z owoców.

      Usuń
  12. Właśnie czekam :) sernik spogląda zza szybki piekarnika :) wygląda pysznie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja dzięki Pani i temu przepisowi uwierzyłam we własne siły i możliwości kulinarne. Ten sernik zawsze wychodzi, a na stole stoi zaledwie kilka minut :))) Pozdrawiam i dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękny serniczek :) i rzeczywiście tani i prosty ! :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. serniczek w piekarniku :) łatwy w wykonaniu; ja dorzuciłam garść rodzynek i kandyzowaną skórkę pomarańczową

    OdpowiedzUsuń
  16. Piecze sie. Zobaczymy co z niego wyjdzie :-) na pewno umieszcze komentarz. Jedyne czego nie dodalam to budyniu. Opamietalam sie jak piana byla wymieszana z masa i wowczas polaczylam skladnik, mam nadzieje, ze pomylona kolejnosc nie zaburzy jego struktury. Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam wlasnie robie sernic
    , wkozylam go do piekarnika i wlonczylam tremoobieg mam Nadzieje ze wyjdzie to moj pierwszy sernik wczesniej robilam tylko na zimno:-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pierwszy raz w zyciu pieklam sernik i to z twojego przepisu i w szoku jestem ,ze wyszedl. Ladnie wyrosl, a w srodku lekki i wilgotny poprostu idealny. Troche opadl, ale szlyszalam, ze to normalne. Moj spod byl na hebatnikach. Licze na duzo fajnych i dobrych przepisow dla poczatkujacych, bo sama jestem mama od prawie 10 mcy. Powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  19. Cieszę się, że przepis sernik jest rozchwytywany :)
    sernik nie powinien opaść jeśli pozostawi się go do wystygnięcia w piekarniku (nie uchylając drzwiczek) lub wg mojej koleżanki - jeśli odetniemy nożem boki sernika od blaszki czy papieru :)

    OdpowiedzUsuń
  20. wlasnie wstawiam go do piekarnika :) sama masa juz teraz mi smakuje wiec bedzie pewnie pyszny ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Sernik rzeczywiście prosty w przygotowaniu... 15 minut i gotowe. Właśnie wstawiłam do piekarnika, teraz dłuuuugie 50 minut pieczenia i jeszcze dłuższe oczekiwanie na ostudzenie...

    OdpowiedzUsuń
  22. Właśnie siedzi w piekarniku, zobaczymy za 40 min:D

    OdpowiedzUsuń
  23. Przepis prosty a więc na pewno na święta zrobię :) mam nadzieje żę wyjdzie mi taki sam jak Twój :)

    OdpowiedzUsuń
  24. a jak z tymi brzoskwiniami,wychodzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z brzoskwiniami pycha, ale można dorzucić łyżkę mąki ziemniaczanej lub budyniu do surowego ciasta.
      Wtedy jest mniejsze ryzyko, że ciężkie i mokre brzoskwinie pójdą na dół ciasta :)

      Usuń
  25. Wlasnie pieke go juz po raz drugi. Pierwszy raz wyszedl fantastyczny,zjadlam go sama! Byl dosc rzadki I pieklam go 1.5 godziny a nie ile podano w przepisie. Pytanie,czy wkladamy go do zimnego czy nagrzanego piekarnika?Moze w tym twki secret. Powinien byc zimny?No coz nie jestem cukiernikiem I rzadko mi wychodza takie cuda,ale najwazniejsze ze sie dalo go zjesc a raczej wchlonac nie dzielac sie prawie z nikim.Brrrr, ale grzech!

    OdpowiedzUsuń
  26. Cieszę się bardzo :)
    ja każde ciasto wkładam do zimnego piekarnika.
    Wydaje mi się, że wiele zależy od jakości sera. Konsystencja może być mniej zwarta (ciasto lejące) kiedy sam ser jest dość rzadki. (ja się kiedyś przeliczyłam z serem Pilos). Sprawdzony przeze mnie to ser we wiaderku "Jana" lub "Piątnica".
    Dla pewności warto dodać łyżkę więcej mąki ziemniaczanej lub budyniu do surowego ciasta - kiedy widzisz, że może być za rzadkie :):)
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  27. witam, sernik wygląda apetycznie, komentarze zachęcają do wypróbowania. Czy mogę zastąpić margarynę masłem ? Nie jestem ekspertem w pieczeniu i nie mam pewności czy to się nie zwarzy czy coś ? Mam tonę masła do innego ciasta, którego jednak nie będę piekła i chciałabym je wykorzystać... na te Święta. Wesołego ! I dziękuję za odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  28. no właśnie jak z tym masłem zamiast margaryny?

    OdpowiedzUsuń
  29. i jeszcze ostatnie pytanko, czy lepiej upiec go wczesniej czy na swieżo w jakiej wersji jest smaczniejszy :-) ?

    OdpowiedzUsuń
  30. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  31. no nic, znalazłam też przepisy na sernik z masłem, więc próbuję. Ale podmienię z tego przepisu, bo ten podszedł mi najbardziej. A więc do dzieła ! :)

    OdpowiedzUsuń
  32. mój włąsnie wlożyłam do piekarnika,ale był dosyc rzadki i zastanawiam sie teraz ile go piec? Bo zagladać chyba sie nie powinno... Podpowiecie?

    OdpowiedzUsuń
  33. Zrobiłam ten sernik na Wielkanoc.
    Do tej pory zawsze ciasto zostawało, więc miałam nadzieję na poświąteczną kawkę z kawałkiem sernika. Przeliczyłam się. Sernik zniknął błyskawicznie :)
    Ciasto przepyszne. Dziękuję za ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Przypadkiem trafiłam na ten przepis, był to mój debiut jeśli chodzi o sernik. Muszę przyznać,że jestem zachwycona!! Pyszny, puszysty Pyyyyycha! Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Pyszny :) puszysty i delikatny ... no jak już mi się udał to każdemu się uda :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  36. przepis jest naprawdę rewelacyjny, wypróbowałam i wszyscy byli zachwyceni jego delikatnością :)

    OdpowiedzUsuń
  37. własnie sie piecze :) ser truskawkowy dorwałam wiec bedzie truskawkowy serniczek :)

    OdpowiedzUsuń
  38. własnie robię! super jest ten przepis! bez 10 jaj, bez mąki ziemniaczanej której nigdy nie mam w domu! :-) pachnie niesamowicie

    OdpowiedzUsuń
  39. Cześć :)
    Super sernik- już kilka razy go zrobiłam. Ostatnio na spód wsypuję pokruszone herbatniki kakaowe. Czasami do sera dodaje czekoladę.
    Przepis polecam- szybki, tani i przepyszny!

    OdpowiedzUsuń
  40. Najlepszy sernik jaki jadłam :) Właśnie idę robić go 3 raz. Polecam, sernik idealny

    OdpowiedzUsuń
  41. Ten przepis jest genialny. Wiele razy już z niego robiłam i zawsze wychodzi pyszny <3

    OdpowiedzUsuń
  42. Czy trzeba dać na spód biszkopty, bo akurat nie mam?

    OdpowiedzUsuń
  43. biorę się za niego dziś wieczorem. jeśli wyjdzie, to będzie to mój drugi sernik w życiu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  44. robiłam sernik po raz pierwszy i po upieczeniu ciasto jest rzadkie , co zle zrobiłam ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może ser z wiaderka był za rzadki? ostatnio robiłam z sera z biedronki(waniliowego) i również wyszedł mi rzadki po upieczeniu, nawet jak dodałam więcej budyniów (lub kartoflanki). Dużo zależy od sera. Lubię bardzo wiaderkowy z mleczarni "Jana". A siedział aż do wystygnięcia w piekarniku?

      Usuń
  45. a mozna to wszytsko zrobic mikserem ?

    OdpowiedzUsuń